Cílem původního projektu KAP JMK a následně i současného navazujícího projektu KAP JMK III je nastavení a plánování strategického řízení ve vzdělávání v rámci regionálního školství na úrovni kraje. Jeho hlavním úkolem je řešit systémové zlepšení řízení škol a zvýšit kvalitu vzdělávání s orientací zejména na kvalitu vzdělávání s výsledkem dostupnosti kvalitního vzdělávání pro každého žáka.
Součástí projektu je i pomoc s nastavováním funkčních partnerství a vzájemnou spolupráci mezi školami a jejich zřizovateli na jedné straně a zaměstnavateli na straně druhé, se snahou zlepšit kvalitu řízení ve školách na území Jihomoravského kraje.
Projekt se soustředí zejména na SŠ, VOŠ a konzervatoře, dále potom i na organizace zájmového a neformálního vzdělávání dětí a mládeže. V průřezových tématech jsou také zohledněny zájem a potřeby základních a mateřských škol a zájmového a neformálního vzdělávání.
Aktivita bude aktivní po celou dobu projektu a bude navazovat na aktivity KAP JMK. Současně bude obsahovat všechna povinná témata KAP a aktivity budou v souladu s platnými Postupy KAP III.
a) Souhrnný rámec pro investice do infrastruktury středních a vyšších odborných škol
b) Souhrnný rámec pro investice do infrastruktury školských poradenských zařízení a vzdělávání ve školách a třídách zřízených dle § 16 odst. 9 ŠZ
c) Souhrnný rámec pro investice do infrastruktury pro zájmové, neformální vzdělávání a celoživotní učení
Hlavním cílem bude vyhodnocení celého procesu krajského akčního plánování ve vzdělávání respektive projektu KAP JMK, který probíhal v letech 2015–2021, respektive do roku 2023.
Krajský akční plán vzdělávání (KAP) je zaměřen na zvýšení kvality vzdělávání ve středních školách, vyšších odborných školách a konzervatořích a na oblasti vzdělávání, které se přímo dotýkají regionálního trhu práce a inovací. Tomuto zaměření odpovídá i výběr partnerů pro realizaci KAP a zaměření sběru dat. Z pohledu vzdělávací soustavy jsou to zejména SŠ, VOŠ a konzervatoře, organizace zájmového a neformálního vzdělávání dětí a mládeže a celoživotního učení.
V klíčových (povinných) tématech bude vždy zohledněn zájem a potřeby základních a mateřských škol a zájmového a neformálního vzdělávání. Některé podaktivity směřující k tvorbě KAP bude zpracovávat žadatel/příjemce projektu, některé podaktivity celého procesu budou realizovány prostřednictvím MŠMT.
KAP stanovuje priority a jednotlivé kroky nutné k dosažení cílů vzdělávací politiky v území na základě potřebnosti, naléhavosti, přínosů a podloženosti reálnými daty a analýzami. Je zpracováván ve spolupráci s partnery v území a ve spolupráci s Metodickou podporou akčního plánování.